Bijzondere voorwaarden Check In For The World - TREVAN bvba
ARTIKEL 1 : bevoegdheden
Door de bestelbon te ondertekenen verleent de reiziger aan de reisbemiddelaar(*) of reisorganisator(*) de uitdrukkelijke bevoegdheid hem te vertegenwoordigen in alle betrekkingen met de dienstverleners en de reisorganisator of touroperator(*).
(*) definities zoals bepaald in artikel 1 van de Reiscontractenwet.
ARTIKEL 2 : prijs
§1 Prijzen die mondeling door de reisbemiddelaar worden doorgegeven zijn steeds onder voor-
behoud. Enkel schriftelijke prijsbevestigingen zijn geldig volgens beschikbaarheid op moment van definitieve reservatie en onder voorbehoud van een kennelijk materiële vergissing. Prijzen van vervoerstickets zijn enkel definitief na uitgifte.
§2 Tenzij anders vermeld, zijn kosten voor identiteitsbewijzen, visa ea, inentingen, specifieke verzekeringen, lokale excursies, fooien en persoonlijke uitgaven, enz niet inbegrepen in de reissom.
§3 Reservaties zijn onderworpen aan dossiers- en wijzigingskosten, met het minimum van diegene die algemeen worden opgelegd door de beroepsvereniging waarvan de reisbemiddelaar lid is. reservaties op maat en groepsreservaties kunnen resulteren in een verhoogde en niet terugbetaalbare dossierkost.
§4 De reisbemiddelaar of reisorganisator is niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiend uit vertragingen tengevolge weersomstandigheden, defecten, aangekondigde of wilde stakingen, natuurrampen, oorlogen en andere overmachtsituaties, noch voor wijzigingen van dienstregelingen of vervoermiddelen.
ARTIKEL 3 :betalingen
§1 Voorschotten, saldi en facturen zijn betaalbaar op de zetel van TREVAN bvba – CHECK IN FOR THE WORLD, op hun datum, netto en zonder korting.
§2 Voorschotten, saldi en facturen, die niet op hun vervaldag betaald zijn, zullen van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 15% die minimaal € 35 bedraagt evenals met conventionele verwijlintresten van 12% per jaar die minimaal € 250 bedragen. Intresten worden berekend van maand tot maand, waarbij elke begonnen maand telt voor een volledige maand. Alle vergoedingen blijven verschuldigd, ook wanneer de laattijdige factuur enkel in hoofdsom werd voldaan. Alle bedrag zijn te verhogen met alle eventuele kosten gemaakt door onze juridische adviseurs aangaande het geschil.
ARTIKEL 4 : formaliteiten
§1 De reiziger dient over een identiteitsbewijs te beschikken dat een voldoende geldigheidsduur aangeeft voor de duur van de reis, verlengd met 6 maanden. Hij/zij dient eveneens kennis te nemen van de informatie inzake de te vervullen formaliteiten, die hem in de brochure of door de reisbemiddelaar worden medegedeeld en zich hiermee tijdig in orde te stellen.
§2 Kinderen dienen over een eigen geldige identiteitskaart met foto te beschikken die aan dezelfde voorwaarden voldoet als in art4.§1. Kinderen die niet door hun ouders vergezeld worden, dienen bij reservatie een door de gemeente gelegaliseerd attest voor te leggen waarin de ouders of voogd hun/zijn/haar toestemming verlenen om alleen te reizen en waarbij de datum van aankomst in en vertrek uit het betrokken land vermeld is, evenals het adres waar ze hun vakantie doorbrengen en hun domicilieadres in België. Het alleen reizende kind dient dit attest ten allen tijden tijdens de reis bij zich te dragen.
ARTIKEL 5 : uurregelingen
De vermelde uurregelingen zijn steeds indicatief. De reiziger dient er in alle omstandigheden rekening mee te houden dat deze zowel voor als tijdens de reis kunnen gewijzigd worden en dient minimum 72 voorafgaand aan de desbetreffende verplaatsing zich te vergewissen van de accuraatheid van de opgegeven dienstregeling.
ARTIKEL 6 : bagages
§1 Reizigers dienen zich te vergewissen van en zich te houden aan de specifieke regelgeving in verband met limitatief toegelaten inhoud van (hand-) bagages en van speciale voorwerpen, zowel op de heen als de terugreis. Goederen en persoonlijke voorwerpen kunnen ten allen tijde geclaimd worden door de controlerende overheden.
§2 Bij verlies, diefstal of beschadiging van bagage en/of hun inhoud moet de reiziger bij de afdeling verloren bagage van de desbetreffende luchthaven een “property irregularity report” invullen. Zonder dit document is het onmogelijk om enige schadevergoeding te bekomen van de verantwoordelijke transport- of verblijfsorganisatie noch van een eventuele verzekering. Bij diefstal moet ten allen tijde een proces verbaal opgesteld worden in het Nederlands, Frans of Engels. Bij transporten per autocar dient een attest van de begeleiding opgesteld te worden.
§3 Huisdieren kunnen in welbepaalde gevallen meegenomen worden tijdens de reis, mits de inachtneming van de specifieke richtlijnen verbonden aan de voorwaarden van de desbetreffende transport- of verblijfsorganisatie en mits de uitdrukkelijke melding bij reservatie. Deze dieren dienen in regel te zijn met de identificatie- en vaccinatievoorschriften van de transport- of verblijfsorganisatie en de landen van doorreis en bestemming. De reisbemiddelaar en reisorganisator aanvaarden in deze geen enkele verantwoordelijkheid voor eventuele moeilijkheden, schade of derving die voorspruiten uit het aanbieden en/of meenemen van dieren of vreemde voorwerpen.
ARTIKEL 7 : annulering en wijzigingen door de reiziger - algemeen :
§1 Elke wijziging en/of annulering moet onmiddellijk en schriftelijk aan TREVAN bvba – CHECK IN FOR THE WORLD worden overgemaakt.
§2 Bij annulering dienen de contractueel vastgelegde vergoedingen steeds en in ieder geval betaald te worden door de reiziger, zelfs indien de annulering te wijten is aan toeval of overmacht.
§3 Vliegtuig- of andere vervoersbiljetten zijn nooit terugbetaalbaar.
Artikel 7a - TREVAN bvba – CHECK IN FOR THE WORLD in functie van reisbemiddelaar :
§1 Annulaties: behoudens de door de reisorganisator en/of touroperator bepaalde annulatiekosten, heeft de reisbemiddelaar steeds het recht zijn kosten verhoogd met een toepasselijke een vergoeding aan te rekenen met een minimum van € 35 tot 15% van de reissom, met een maximum dat deze reissom op het moment van annulatie niet kan overschrijden.
§2 Voor bepaalde diensten zoals cruises, speciale rondreizen, vliegtuig- of andere vervoersbiljetten, groepsreizen, hotels enz. incl de taxen die hierop betrekking hebben (opsomming niet limitatief), kan naargelang de specifieke voorwaarden van de toeleverancier/reisorganisator tot 100% annulatiekosten worden aangerekend.
§3 Wijzigingen aan een geboekte reis worden aanvaard mits betaling van de onderstaande kosten aan TREVAN bvba – CHECK IN FOR THE WORLD :
-tot 30 dagen voor vertrek : 35 euro pp en per wijziging;
-minder dan 30 dagen voor vertrek : 50 euro pp en per wijziging;
en dit naast de door de reisorganisator en/of touroperator aangerekende kosten en een door deze mogelijke prijsaanpassing van het dossier.
§4 - Dossierkosten zijn nooit terugbetaalbaar.
Artikel 7b - TREVAN bvba – CHECK IN FOR THE WORLD in functie van reisorganisator, al dan niet handelend onder de merknaam ‘Moments & More’ :
§1 Individuele reizen op maat tem 6 deelnemers :
-dossierkosten zijn nooit terugbetaalbaar.
-vliegtuig- of andere vervoersbiljetten inclusief de taxen die hierop betrekking hebben zijn nooit terugbetaalbaar en impliceren aldus een annulatie of wijzigingskost van 100%.
-annuleringskosten(*) op de totale reissom exclusief de ticketprijzen :
meer dan 180d voor afreis = 25%
179-120d voor afreis = 50%
119-90d voor afreis = 75%
vanaf 89d voor afreis = 100%
-wijzigingskosten op de totale reissom exclusief de ticketprijzen :
meer dan 180d voor afreis = 10%
vanaf 179d voor afreis = idem annulatiekosten
(*) Behalve indien de voorwaarden van rederij, hotel, agent, touroperator of andere toeleverancier strenger bepaald zijn. Desgevallend worden de strengste voorwaarden toegepast.
§2 Reizen op maat voor open of gesloten groepen vanaf 7 deelnemers :
Deze impliceren een onmiddellijke annulatiekost van 100% vanaf inschrijving.
§3 Reservaties Moments & More :
Reservaties voor het eigen product dat onder de merknaam Moments & More wordt gecommercialiseerd, impliceren een onmiddellijke annulatiekost van 100% vanaf inschrijving.
ARTIKEL 8 : aansprakelijkheid
De reisbemiddelaar of reisorganisator is niet aansprakelijk voor onvoorziene gebeurtenissen, zoals nieuwe reglementeringen of verordeningen, aangekondigde- of wilde stakingen, ongevallen, epidemieën, oorlogssituaties enz. (voorbeelden waarvan de opsomming niet beperkend is), zodat ook de eventuele extra vervoers- of verblijfskosten hiervan het gevolg ten allen tijden voor rekening van de reiziger zijn.
ARTIKEL 9 : klachtenregeling
§1 de reiziger is gehouden bij de eerste vaststelling van een feit dat in een klacht kan resulteren, dit onverwijld en schriftelijk te melden aan de plaatselijke vertegenwoordiger van de reisorganisator of bij gebrek hieraan aan de reisorganisator in België. Ter plaatse dient een kennisgeving van klacht ingevuld te worden. Zoniet verliest de reiziger elke grond van bewijslast tegenover de reisorganisator.
§2 de tegenwaarde van niet-verkregen diensten kan enkel gevorderd worden mist het voorleggen van een attest uitgaande van de betrokken dienstverlener waarin duidelijk wordt vermeld welke diensten de reiziger niet ontvangen heeft.
§3 voor eventuele geschillen die niet via de Geschillencommissie kunnen opgelost worden zijn enkel de rechtbanken van Leuven bevoegd.
ARTIKEL 10 : verzekeringen
§1 verzekeringsmaatschappijen dienen aanzien te worden als een derde partij alwaar eventuele kosten kunnen verhaald worden, mits alle voorwaarden van de onderschreven polis nageleefd zijn. Alle kosten dienen ten allen tijden aan elke eisende partij voldaan te worden zonder inachtneming van welk verzekeringsdossier dan ook.
§ de reiziger is verantwoordelijk voor de aanlevering van alle noodzakelijke documenten voor de afhandeling van een schadegeval aan de maatschappij. De reisbemiddelaar en reisorganisator kunnen desgewenst optreden als tussenpersoon bij de afhandeling van schadegevallen, maar zonder dat deze enige verantwoordelijkheid aanvaarden betreffende de beslissing ter zake van de verzekeringsmaatschappij.
§ Desgevallend de reiziger zich beroept op een verzekering die niet werd onderschreven bij de reisbemiddelaar of reisorganisator zal 1 algemene kostenfactuur afgeleverd worden.
*** versie 2015-01 ***